E-commerce Europe: ‘Omzet Europese webwinkels afgelopen jaar weer gestegen’

Webshops hebben het afgelopen jaar 15% meer omzet behaald. De totale omzet voor alle Europese webshops bij elkaar betrof maar liefst 530 miljard euro, volgens het rapport van Ecommerce Europe. Ecommerce Europe is de Europese koepelorganisatie voor webshops.

Groot-Brittannië bezit het grootste marktaandeel: 33%. Ook winkelt in Groot-Brittannië 87% van de consumenten online, waarmee zij op Europees niveau ook aan de leiding gaan. Roemenië, Macedonië en Bulgarije bezitten het laagste aandeel. Hier wordt ook het minst gekocht in webwinkels. Opvallend is dat de grootste stijgers wel uit Oost-Europese landen komen: Roemenië, Slowakije, Estland, Oekraïne, Polen en Bulgarije waren samen verantwoordelijk voor de grootste omzetgroei.

Weinig verrassend was het feit dat de jongere generatie, in de leeftijd tussen 16 en 24, verreweg het meeste online koopt. Mensen die nog niet veel online winkelen noemen leveringssnelheid, technische problemen en beschadigde pakketten als de belangrijkste redenen om dat niet te doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *